Η εορτή των Τριών Ιεραρχών
Σήμερα, Πέμπτη 30 Ιανουαρίου, το 3ο Γυμνάσιο τίμησε την μνήμη των τριών Ιεραρχών με μία δράση που υλοποιήθηκε από όλους τους μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς.
Η προετοιμασία ξεκίνησε από την μουσικό του σχολείου η οποία ασχολήθηκε με την μουσική και γλωσσολογική ερμηνεία του Απολυτίκιου των Τριών Ιεραρχών και τις θεολόγους οι οποίες ανέλαβαν την οργάνωση του σχεδίου δράσης για την ημέρα της εορτής. Το σχολείο αγόρασε τα απαραίτητα υλικά για τη δράση, δημιουργήθηκε συλλογή αποφθεγμάτων των τριών Ιεραρχών με μάθημα στο e class, ενημερώθηκαν καθηγητές και μαθητές, προτάθηκαν ιδέες για την παρουσίαση.
Η υλοποίηση της δράσης βασίστηκε στην ελεύθερη επιλογή λόγων των Τριών Ιεραρχών από τους μαθητές και μαθήτριές μας και στην καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών μαζί τους. Αρχικά, κάθε μαθητής/ια κατέγραφε σε χαρτόνι τη διδασκαλία του Ιεράρχη που τον εντυπωσίαζε και τον άγγιζε προσωπικά και αφού περνούσε το σχοινάκι του, την κρεμούσε στα κάγκελα του ορόφου που ήταν η τάξη του. Με αυτόν τον τρόπο η Γ΄ Γυμνασίου κατέγραψε λόγους του Ιωάννη του Χρυσοστόμου, η Β΄ του Μέγα Βασιλείου και η Α΄ του Γρηγόριου του Θεολόγου. Καρτελάκια απλώθηκαν παντού και στον χώρο του 6ου Γυμνασίου ως συστεγαζόμενου σχολείου, στα πλαίσια της αγάπης και της ενότητας που φέρνουν τα λόγια των Τριών Ιεραρχών.
Το σχολείο κατακλύστηκε από χρώμα και πνεύμα. Οι λόγοι των Τριών Ιεραρχών αγκάλιασαν όλο το κτήριο και ανέδειξαν την ενότητα και την ομορφιά, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Πρόσωπα χαρούμενα και γελαστά, ηρεμία και συνεργασία, προσφορά και διασκέδαση επικράτησαν αρμονικά. Ήταν μία πραγματική γιορτή.
Καθηγητές είπαν:
-Δεν μας έφθασαν οι δύο ώρες. Θέλαμε και τρίτη.
-Τα παιδιά ήταν πολύ ήσυχα και συνεργάσιμα. Δεν το περίμενα.
-Όταν άνοιξα το διαδραστικό με τα αποφθέγματα και άρχισα να διαβάζω υπήρχε απόλυτη ησυχία. Είναι δυνατόν;
-Γυρνούσαν στην αίθουσα και ήθελαν να φτιάξουν και άλλα καρτελάκια και κολάζ.
-Έτρεχαν με τόση χαρά να κρεμάσουν τα καρτελάκια τους! Ήταν υπάκουα στις εντολές και στις κινήσεις τους. Όλοι ήθελαν να προσφέρουν και να κάνουν κάτι περισσότερο.
Μαθητές είπαν:
-Είχε θετική ενέργεια.
-Περάσαμε όλοι καλά, αλλά κάναμε και το σχολείο μας πιο όμορφο.
-Ήταν ενθουσιώδης διαδικασία και ευχάριστη, γιατί κόβαμε τα χαρτιά και τα γράφαμε ενώ συγχρόνως τα κρεμούσαμε σε όλο το σχολείο.
-Ήταν χαρούμενη ως δράση, γιατί κάναμε κάτι διαφορετικό και όλοι μαζί.
-Έμαθα το ρητό μου απ’ έξω, κυρία! Μου άρεσε πολύ! «Τα πουλιά έχουν φτερά για να αποφεύγουν τις παγίδες και οι άνθρωποι το λογικό για να αποφεύγουν τα αμαρτήματα.»















