• 2221077733
  • mail@3gym-chalk.eyv.sch.gr
  • Προαστίου 26, Χαλκίδα 34100

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Η 4η Απριλίου ορίζεται και καθιερώνεται από φέτος ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας. Στο πλαίσιο αυτό, στο Σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις-συζητήσεις:

1.Προβολή αποσπάσματος της ταινίας «Hatchiko-Η Ιστορία ενός σκύλου». Η προβολή έγινε σε διάφορα τμήματα της Α’ τάξης και ακολούθησε φύλλο εργασίας «My hero», δηλαδή μια σύντομη περιγραφή του κατοικίδιου που έχουμε ή θα θέλαμε να είχαμε και μία ζωγραφιά του. Τα παιδιά, μέσα από το μικρό απόσπασμα της ταινίας, ένιωσαν το αίσθημα της συγκίνησης, της ευθύνης και υπευθυνότητας, αλλά και της δυνατής φιλίας που αναπτύσσεται μεταξύ ανθρώπου και ζώου. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο μάθημα των Αγγλικών, με την εποπτεία της καθηγήτριάς τους κ. Σουλιώτη.

2.Δημιουργία κολάζ με έργα σύγχρονων Ελλήνων ζωγράφων που έχουν ως θέμα τους το άλογο ή τον σκύλο. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο τμήμα Β3 με την εποπτεία της καθηγήτριας κ. Κουτσούκου. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με γνωστά έργα τέχνης και συνειδητοποίησαν πόσο έχει επηρεαστεί αυτή από την διαχρονική σχέση ανθρώπου και ζώου.

3.Τέλος στα τμήματα Β1 και Β2 με την εποπτεία της κ. Γεωργίου, πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις  που ανέδειξαν έντονο προβληματισμό, πάνω σε φαινομενικά εύκολα ερωτήματα όπως:-τι εννοούμε με τον όρο φιλοζωία;-πόσο φιλόζωοι νομίζουμε πως είμαστε και πόσο πραγματικά είμαστε; Τα παιδιά, αφού διάβασαν τον ορισμό της λέξης «φιλοζωία» και τη διακήρυξη των δικαιωμάτων των ζώων, κλήθηκαν να ανταλλάξουν τις απόψεις τους πάνω σε κάποια διλήμματα, όπως:-αγαπάμε πραγματικά όλα τα ζώα, ακόμη και όσα είναι επικίνδυνα για εμάς; -μπορεί οι κυνηγοί να είναι φιλόζωοι; οι κτηνοτρόφοι ή όσοι γενικά εμπορεύονται ζώα; -η επιστήμη νομιμοποιείται να κάνει πειράματα πάνω σε ζώα για να βελτιώσει τη ζωή του ανθρώπου;- πρέπει να στειρώνουμε τα ζώα για να ελέγχουμε τον πληθυσμό τους; Οι τοποθετήσεις των μαθητών στα ερωτήματα αυτά ήταν διαφορετικές αλλά ώριμες και αιτιολογημένες. Μετά από δύο διδακτικές ώρες  καταλήξαμε σε ένα και μόνο κοινό συμπέρασμα, πως απαντήσεις απόλυτα σωστές ή λανθασμένες δεν είναι εύκολο να υπάρξουν και πως η ομορφιά και η χρησιμότητα του σχολείου είναι αυτή ακριβώς, το να μπορείς να ανταλλάσσεις διαφορετικές απόψεις μέσα σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο ψάχνοντας να βρεις τον δικό σου δρόμο στη ζωή.

εικόνα Viber 2024 04 04 13 03 01 699
εικόνα Viber 2024 04 04 13 03 02 178
εικόνα Viber 2024 04 04 13 03 02 806
εικόνα Viber 2024 04 04 11 15 44 550
εικόνα Viber 2024 04 04 11 16 10 337
εικόνα Viber 2024 04 04 11 17 26 108
εικόνα Viber 2024 04 04 11 18 28 076